Föräldraträff och promenad

Idag började föräldraträffen på BVC. Vi var 7 mammor med barn födda i jan och feb i våran grupp. Alla bor i råby.
Vi pratade om förlossningen, sömn och amning/flaskmatning.
Det var kul att höra de andras förlossningsberättelser. Det var en till tjej som fött genom snitt.
Jag känner lite som om jag missade massor genom att bli snittad. Vet ju inte hur det känns när vattnet går, hur en värk känns eller hur det är att krysta. Det är lite tråkigt. Men jag hoppas att jag får uppleva det med nästa barn.
När vi var klara så frågade Fia om det var någon som ville följa med på promenad, så jag hakade på. Så jag, Fia och Katarina gick. Först gick vi hem hit och hämtade Winna. Sen följde vi med Katarina till tåget. Fia och jag fortsatte ner under järnvägen ut på stora vägen och bort mot IP, där gick vi under järnvägen och upp i gamla bro via centrum och sen hem. En promenad på ca 2 timmar. Det var jätteskönt att gå. Roligt att träffa nya vänner oxå. =)
Vi bestämde att träffas på bebismassagen på tisdag och även börja på vattengympa tillsammans. Även träffas och ta promisar och fika. Ska bli jättekul.

I morgon ska jag åka till jobbet och hälsa på. Nicke kommer och hämtar oss där, efter det ska vi åka och köpa skor till honom och sen en sväng till Plantagen.

På lördag ska Maja sova hos mormor för första gången. Nicke och jag ska på fest i Bunkern. Ska bli kul att få gå ut tillsammans igen. <3. Och att få sova tills man vaknar av sig själv... Maja ska vara hos mormor till kl13 på söndagen. Winna ska till farfar. Nicke får hämta henne på söndagen.
Men först ska vi åka till min gammelmormor på fm och visa upp Maja och gratta g-mormor på födelsedagen.
På söndag ska mamma och jag på ljusparty i lokalen.

Nu är det dax att lägga Maja och sen hänga lite tvätt.
Efter det blir det sängen.
//Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0