Härlig dag i solen

I morse vaknade Maja kl 5.20 först. Då gick vi upp och bytte blöja och ammade sen gick vi och la oss vid 6-tiden. HOn låg på min arm och gosade tills vi somnade båda två. Nicke åkte till jobbet vid 7. Sen väckte Maja mig vid 8. Då gick vi upp och bytte blöja igen, mera mat. Sen var min plan att vi skulle gå och lägga oss en stund till, men mamma hade sms:at och frågat om vi ville vara med och grilla på kvällen. Och det ville vi så klart. Bestämde att vi skulle ses kl 10 och gå till Willys ,så det blev inge mer sovande utan satte på Maja kläder. Gjorde ersättning och gav henne. Efter det var det dax att göra i ordning mig själv och sen gå. Gick upp till willys och handlade och sen hem. In med grejerna i kylen. Sen bar det av till Gisela för en fika och lite skvaller. :)
När vi pratat en stund gick vi till ICA, köpte hundmat och Gizan hämtade paket.
Efter det sa vi hej då till Giz och gick hem. Plockade i hop maten till middagen och gick över till mamma. Där satt vi på hennes baksida och slappade i solen ca 2 timmar innan vi började med maten.
Mamma skötte grillen och jag potatis och grönsaker.
När det nästan var mat åkte jag och Nicke och hämtade Mathilda på dagis. Klant-Sarah hade glömt lysena på bilen på hela dagen så bilen ville inte starta. HEHE

Lagom till vi hade ätit halva måltiden dök Josse upp med våran lillebror Niklas, hennes storebror Micke och deras mamma Lena. Dem hade jag inte träffat på massor med år. Så det var kul. Josse har flyttat ner och ska bo med Sandra. Kul kul.

När vi hade ätit satt vi och pratade en stund. Sen gick vi hem. Sitter nu och är jättetrött. Maja slappnar inte av tillräckligt för att somna fast hon är trött. Så ska väl lägga mig med henne och sova. Men först ska jag övertala Nicke att rasta Winna. Det brukar inte vara så svårt. LOVE U HONEY! <3

Det dax att sova.
//Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0