Vart tar tiden vägen???

I går blev Maja 6 månader. Fattar inte vart tiden har tagit vägen.
Firade lite med tårta igår. Mormor, moster Sandra, Farmor, farfar och farbror Danne var här.
 

Maja och jag började morgonen i går med att vakna vid 7-tiden. Maja lekte i sitt rum, medan jag tog hand om disken och tvättade en maskin tvätt. Sen blev det frukost. Vid 9-tiden somnade Maja om och då passade jag oxå på att sova. Vaknade strax innan 11. Var jätteskönt att sova lite till. Maja fick välling och sen gick vi på promenad. När vi kom tillbaka så lekte hon lite och sen somnade hon igen. Då bakade jag en plåt med moccarutor. När hon vaknade igen så fick hon gröt. Prövade en ny sort, risgröt med äpple och mango. Jättegott tyckte hon och åt en stor portion. Sen fick hon leka en stund till. Jag lagade mat och hoppade in i duschen medan maten stod i ugnen. Trodde vi skulle hinna äta lasagnen innan alla kom, men den hann inte bli klar. Så vi fick fika först och äta middag efter. Mamma stannade och åt mat med oss. Sen gick vi på promenad. Va ute och gick nästan 1 timme. Jätteskönt. Maja var jättetrött, men ville inte ligga ner i vagnen, man kan ju somna...
Hon har fått ett nytt sele till vagnen så hon kan sitta upp, utan att ramla ur.

Idag ska vi åka och kolla på nya soffor. Moster Liz ringde på fm och frågade om vi var intresserade. Så i em ska vi åka och kolla. Om de inte är jätteful så lär vi köpa dem. En 3:a och en 2:a för 500kr. Billigt och bra.

Nej nu är det höjdhoppsfinal. Heja Emma!!

Skriver senare.

//Jessie                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0