Veckan som varit

I söndags så var Maja med moster Sandra och mormor ett par timmar på em, så jag och Nicke fick städa lite.
Vi hann städa hela vardagsrummet, hallen, sovrummet, tvätta alla sängkläder och dammsuga innan hon kom hem. Tack så mkt! <3<3<3

Hon ville inte äta som vanligt på kvällen, och vi funderade lite, men tänkte inte mer på det.
Men vi halv 2 på natten så fick vi svar. Då spydde Maja ner hela sig, mig och min säng. Så det blev att byta sängklader igen. Suck! Och sen hoppa in i duschen. Nicke tog bort allt från sängen som behövde tvättas medan jag och Maja duschade, sen byta han och jag plats, så han duschade med Maja och jag bäddade rent. När vi somnat om en timme senare så hann vi bara sova i 45 min innan Maja spydde ner sin säng. Så då var det bara att byta rent i den oxå. När vi precis satt oss till rätta i soffan, för att söva henne, så började hon spy igen. Kaskad över halva vardagsrummet. Missade som tur var soffan...
Så in i duschen på nytt.
Sen fick vi i alla fall sova resten av natten.
Under dagen gick tvättmaskinen hela tiden.
När hon sovit middag på em så spydde hon igen. Så stoppade henne i badkaret, med moster Sandra bredvid på toastolen, så jag kunde skura golvet. När hon kom upp från badkaret tog vi tempen och då visade det sig att hon hade feber oxå.
Och så här har veckan fortsatt.
I tisdags blev jag oxå dålig. Började spy vid 15-tiden och spydde i stortsätt var 5 min till kl 2. Hällde i mig vatten för att slippa spy galla. Somnade utmattad på soffan strax efter 2 på morgonen. Och har inte spytt nått mer, vilket är skönt.

Maja har dock fortsatt att ha feber och spytt. Hon har även haft diarré och utvecklat ögoninflammation.
I onsdags så var vi till veterinären med Winna. Hon har haft problem med höger öra ganska länge. Vätskat och luktat illa. I söndags hittade vi dessutom en inflammerad talgkötel på svansen. Och de blir alltid jättestora knölar som tillslut spricker. Och det hade den gjort, så den var full med blod och var. Så fick en tid hos vet. De gjorde rent örat och svansen plus gav henne smärtstillande och penecillin i spruta. Fick även recept på penecillin, örondroppar och smärtstillande till henne. Allt som allt gick det på 2100 kr. Tack Inga-lill för att vi fick låna pengar! <3

Idag torsdag har jag och Maja varit till doktorn med henne. Då hon fortfarande spyr och har diarré. Blöjan var dessutom torr i morse så hon hade inte kissat på hela natten. (Hon kissade inte förren vid 15-tid idag på em)
Hon var jätteduktig, vilket inte läkaren var. Jag har varit hos den läkaren förrut och hon är duktig när det gäller vuxna, men har inte så bra hand om barn. Majas vanliga läkare var ledig. Men den här läkaren körde ner träspateln i halsen på henne så hon höll på att spy, skrämde henne även när hon skull känna på magen. Men men, inte så mkt att göra åt. Maja var iaf duktig och sa inte ett ljud när vi var in på labbet och tog "stick i fingret" blev dock lite sur när hon märkte att vi höll fast hennes hand och finger.
Men det konstaterades att hon hade vinterkräksjukan. Så mkt vätska och små portioner med välling och mat.
Hon är iaf feberfri i dag. Och har "bara" spytt 2 gånger.

Nu håller vi tummarna att Nicke klarar sig från att bli sjuk.
Maja hann smitta moster Sandra oxå.

Lägger in ett par bilder på Maja när hon tappar fotfästet, hängandes från pappersinsamlingen. Hon blev jättearg när golvet försvann under fötterna. Men lyckades klura ut hur hon skulle göra själv.
               


//Jessie

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att läsa vad som händer, farmor

2008-12-19 @ 08:40:36
Postat av: Carola

ursh då låter inge bra. vi har oxå haft det och det var inge vidare. Hoppas i kryar på er snart. kram

2008-12-20 @ 15:19:29
URL: http://svelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0