Veckan som gått

I måndags så var Maja lite bättre, men vi bestämde att vi hoppar över badet iaf.
I tisdags var vi hemma från Öppnis oxå. Allt för att hon skulle vara så frisk som möjligt i onsdags när vi skulle till Junibacken.

Och det var hon.
Min plan var att hon skulle sova som vanligt till 5-6 på morgonen och sen vara vaken tills vi gick till tåget och då somna i vagnen för att vara pigg när vi kom fram. Men som vanligt så kan man ju inte planera med barn, utan hon vaknade redan kl 3 och var vaken till halv 6. Vi väckte henne strax innan 8 så hon fick i sig frukost och så. Vi skulle åka med 9.17-tåget. Bestämmde oss för att ta en promis till tåget så vi gick kvart i. När vi kom fram till Junibacken så var Maja trött. Men som vanligt med henne så kan hon inte sova när det händer grejer runt omkring.
När vi hade hängt av oss alla kläder, varit på toa och fått i Maja ett par skedar frukt så började det en teater. Elsa Beskows Solägget och Höga C. Maja tyckte det var jätteroligt och titta. Hon hängde med och tittade och lyssnade när de sjöng.
                
Älvan och Kotten                Farbror Blå             (Glömde våran kamera, så har lånat dessa bilder av Fia!)

När den var slut så gick vi och åkte sagotåget. Det tyckte hon var roligt oxå. Men inte när det blev lite mörkt runt, då kinkade hon lite och trodde att hon skulle sova.
Efter sagotåget så var det en Pippi-teater, men den var hon inte intresserad av alls, så vi tittade bara en stund och sen gick vi ner så hon fick äta och jag och Nicke fika. När vi var klarar så klädde vi på oss och gick. Nicke hade tid på snarkkliniken. Maja somnade i vagnen innan vi äns hunnit 10 meter från Junibacken.
Hon sov ända tills vi körde in vagnen i hallen 3 timmar senare.

I torsdags var vi på öppnis en stund på fm. Maja tycker det är jättekul att komma dit och få leka lite.

I fredags fick jag en läkartid för mina händer. Så fick kortison-spruta i båda händerna. Sen på kvällen var jag på julbord med jobbet.
När jag kom hem halv 2 var Maja och Nicke fortfarande vakna. Eller Maja hade somnat som vanligt men låtit Pappa bara sova 50 min innan hon vaknade. Men somnade efter en timme.

I lördags så var vi bjudna på julbord hos farmor och farfar. Nicke tog med sig Maja och Winna upp dit tidigare så jag fick lite egen tid, men det är så svårt att veta vad man ska göra. Om man inte ska städa eller tvätta. Och det gjorde jag inte. Men vilade en timme och sen satt jag vid datan. Sen fick Nicke komma och hämta mig, för det blev tråkigt. Så vi möttes i centrum.
Här kommer lte bilder från kvällen.
                        
Maja åt sitt första julbord. Köttbulle, ägghalva, skinka, prinskorv och potatis. Åt upp nästan allt. Och till efterrätt så åt hon en halv burk med frukt. Hon ville gärna ha mer men vi vågade inte riktigt ge henne mer ifall hon skulle spy. På sista bilden så låter farfar Maja hänga i kristallkronan. Den här bilden är det inte så farligt, men missade ta kort när hon höll på att dra ner hela lampan. sen stod nästa 90 grader ut.

I dag har vi bara tagit det lugnt. Varit och handlat och ätit rester från igår. Ska fortsätta ta det lugnt resten av kvällen.

I morgon är det dax att bada igen.

Här kommer lite bilder från i torsdags kväll och fredag morgon.
   

//Jessie               

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0