Helgen

I torsdags så var vi ju hos Fia på Kakfrossa. 10 vuxna och 12 barn och massa med gott. Nästan alla hade bakat varsin sort med fikabröd. Barnen lekte jättebra. Vi var där från 11 till halv 3. Maja somnade när vi var ut med Winna efteråt.

I fredags så kom Nicke hem tidigare eftersom det var dag innan röd dag. Sandra kom oxå över och hälsade på. Så vi passade på och åkte och handlade när Maja somnat och Sandra var där. På kvällen tog vi det bara lugnt.

I lördags så var vi till minneslunden och mormor Märtas grav och tände ljus. Bådas morfar ligger i minneslunden, så vi tände två ljus där och sen gick vi ner till graven.
 
Efter det åkte vi till Farmor och farfar. Farmor hade handlat lite kläder till Maja. Tack!<3 En jättefin dress med byxa och tröja, på tröjan står det: I can´t talk yet, but i´ve got Attitude! Passar så bra in på henne. Och sen var det två bodysar med ett par byxor som hörde till, rosa med hundbild och tassavtryck.
Jag, Maja och Winna tog en promenad hem medan Nicke körde dem till Kungsängen. När han kom hem så åt vi.
Lite senare kom mamma, Liz och Sandra förbi. De skulle till HB och äta och sen sjunga karaoke.
När de gått så kom grabbarna över, Micke, Micke, Markku och Ville. Vi spelade buzz en stund, sen la jag Maja. Och senare spelade vi pictionary. När vi  nästan spelat klart sista omgången så kom mamma och de andra tillbaka. De var kvar en stund typ 30 min. När de gått så gick jag och la mig. Grabbarna spelade en omgång TP innan de gick.

Maja sov i sitt rum för första gången natten mellan lör-sön. Det gick jättebra. Hon vaknade dock redan vid 5-tiden på morgonen. Så jag lyfte in henne till våran säng där vi somnade om en stund, innan det var dax att byta blöja och dricka en flaska välling. Hon har fortsatt att bajsat flera gånger varje dag. I lördags bytte vi 10 bajsblöjor. Och i går nästan lika många.
I går tog vi det bara lugnt. Jag har blivit jätteförkyld.

Maja sov i sitt rum i natt igen, men jag fick gå in till henne ett tio-tal gånger. I början så var jag tvungen att ta upp henne och söva om, men 4:e gången räckte det att stryka henne över ryggen och sjunga lite, 5:e gången jag var in så var det bara att ge henne nappen. Sista gången hade hon somnat om innan jag hann in. Förhoppningsvis så är det bara så här ett par nätter innan hon vänjer sig. Det kanske inte var den bästa natten att börja med, eftersom jag är sjuk och skulle igentligen behövt sova ordentligt och sen natt mot måndag när Nicke ska upp och jobba. Så har fått gått upp alla gånger själv. Men men det är skönt när det väl funkar. Hoppas att natten som kommer blir lite bättre.
Måste även köpa en rullgardin in till hennes rum. Persienerna släpper igenom ganska mkt ljus från gatubelysningen.

I em är det babysim. Får se om jag ska bada. Ska gå ner med Maja iaf, Nicke möter oss där som vanligt. Är bara 3 gånger kvar med idag. Så vill ju vara med.

Nej nu ska jag ge Maja lite mellis sen ska vi till apoteket och handla nässpray.

Lite bilder på Maja när hon åt spagetti och köttfärssås här om dagen.
      
Behöver jag säga att hon åkte in i duschen efter att hon ätit?   

//Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0