Lördag

Idag gick Nicke, Maja och Winna upp till farfar mitt på dagen. De skulle hjälpa farmor och flytta datan till övervåningen.
När de var borta så tog jag det lugnt en stund och sen passade jag på att städa och möblera Majas rum. Så nu är det fint där inne. Dammsög, torkade golvet, rensade ur försmå kläder och fyllde på med nya i rätt storlek. När jag höll på upptäckte jag att Maja behöver nya pyjamaser, alla hon har börjar bli försmå. Så det blir att handla nya såna när vi fått pengar.
Här kommer lite bilder på hur det blev, och några på Maja när hon leker där inne.

 

Vi har plockat fram nya overallen oxå, nu när det är minus grader. Och tjockmössan har oxå åkt fram.
   

Förra helgen fyllde ju Nicke år och då bjöd vi på tårta i söndags. Mamma, mormor, moster Liz med barn, Sarah, Mathilda, Sandra och kusin Cicci var här och fikade. Maja var som vanligt i mittpunkten och trivdes som fisken i vattnet.
Här kommer ett par bilder när barnen leker med varandra.
 

Nu är det dax att gå och sova. I morgon ska vi ev gå på hus-visning, får se hur vi mår och hur trött Maja är när det är dax att gå. Visningen är mellan 12.15-13.00 så det är när det är dax att äta lunch och sova middag. Men är vi vakna så ska vi nog gå.
Sen blir det att städa klart resten av lgh:en och lägga in rentvätten. Har vikt säkert 5 maskiner med tvätt idag.

God natt!
//Jessie 

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0