Maja är sjuk

I går åkte vi med Nicke in till Sofia hemmet och hämtade andningsmaskinen som han ska sova med. När vi var klara där åkte vi till Arninge.Nicke släppte av mig och Maja i Arninge C, så vi kunde handla. Jag köpte en ny jacka. Han åkte vidare till jobbet där han fick hjälp av Thomas att laga bilen som skulle besiktigas idag, den gick igenom utan anmärkning!!!
När Maja och jag var klara så skulle vi ringa Nicke för att få en vägbeskrivning till hans jobb. Jag ringde på hans vanliga mobil, men där svarade han inte så jag svor... ;) Hade jag tänkte lite så hade jag ju ringt till hans jobbmobil, som han trodde jag skulle ringa på, men eftersom han inte jobbade så hade jag ingen tanke på det. Men Sarah hjälpte mig så jag kunde ta en buss. Men hamnade på fel sida av ritarslingan, så jag ringde Frallan som hjälpte mig rätt. Tack Sarah och Frallan! När grbbarna var färdiga åkte vi till en pizzera och åt middag och sen tänkte vi att vi skulle ringa Mikan och Tobbe och ta en fika med dem, men Maja känndes febrig och var snorig så vi åkte hem. Och tur var väl det för vi var inte hemma förren strax innan 8. Åkte förbi Sarah och hämtade Winna oxå på vägen hem. Hon hade ingen feber iaf.

I natt har Maja vaknat 2 gånger för att hon varit täppt i näsan. Men somnat om nästan på en gång när hon fick komma över till våran säng där hon kunde sitta lite upp och sova. Första gången sov hon på min arm ca 1 timme innan jag lyfte över henne. Och andra gången sov hon kanske 2 timmar på armen innan det var dax att gå upp.

När vi sovit middag, ätit lunch och rastat Winna gick vi upp till Fliesberg för att handla nya pyjamaser till Maja. Hittade 4 st för 35 kr/st. Köpte även strumpor till henne. 3 st 2 pack för 50kr. Sen gick vi in på Karlsson och tittade lite. Hade en lista som jag ville handla ifrån, men sakerna var förstora för att ta med vagnen. Så får se när jag kan lura med Nicke upp. Vi hittade iaf en bra bok till Sandra om hur det är att få barn. Efter det gick vi ner till Willys och handlade middag, sen tog vi bussen hem.

Maja sov en stund, sen myste vi i soffan medans vi tittade på Topmodel 8. När det var slut så lagade vi mat, lasagne. MUMS!
Nicke kom hem lagom till vi ställde in den i ugnen. Så vi tog det lungt ett tag och sen fick Maja mat innan vi åt. När vi var klara så var det dax att sätta på pyjamas på Maja och ge henne välling. Hon somnade fort, men vaknade efter en halvtimme. Så vi satte oss i soffan för att försöka somna om, men det gick inte så bra. Efter en stund kom Sandra och hämtade boken, då blev Maja lite pigg och busade lite. När Sandra gått försökte Nicke lägga Maja, efter en stund skulle jag ta över. Då hinner vi knappt sätta oss ner innan hon fontänspyr över hela mig, soffan, golvet och mina toffler. Så det blev att duscha och skura golv och tvätta en maskin med tvätt. Nu har hon precis somnat. hoppas hon sover ett par timmar nu innan hon vaknar. Räknar med att hon vaknar och vill ha lite välling om ett par timmar eftersom hon spydde upp allt.

Nej nu är det dax att gå och sova, så jag får sova litegrann iaf.

Bjuder på en bild på Maja och mormor!



//Jessie

Kommentarer
Postat av: Mickis

Stackars, stackars Maja =(!!!

Och stackars er andra som också har/får det svårt att sova!

Min kära systeryster gav upp det där med öppnis då Néa blev så sjuk efter varje gång! Senaste ggn vart det sachska barnsjukhus för uttorkning pga maginfl.



2008-11-28 @ 13:46:11
URL: http://fruginsby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0