Nya året...

Flickorna var jätteduktiga och somnade vid 9-tiden på nyårsafton. Men vaknade när det började smälla vid 12. Yasmin somnade sen om vid 2 och Maja kom inte till ro förrän vid 4-tiden. Sen vaknade båda flickorna vid 8-tiden i fredags.
Här kommer lite bilder ifrån kvällen.


När vi vaknat och ätit frukost så tog vi en promenad ner till ICA, både för att handla och för att flickorna skulle få lite frisk luft. Yasmin satt i sin vagn och Maja åkte pulka.
När vi kom hem så kom Rof och hämtade Yasmin. Vi gick in och la Maja. När Maja somnat så låg jag på soffan och skulle kolla på film, men tvärslocknade i nästan 2 timmar. Nicke försökte väcka Maja efter att hon sovit 2½ timme, men när hon kom och la sig med mig i soffan så somnade vi om båda två och sov 45 min till. Blir väl lätt så när man förlorar 4 timmars sömn mitt i natten.

I lördags åkte Maja upp till farmor och farfar för att sova över där. Vi skulle till Ville och spela poker och dricka lite alkohol. Var hemma strax innan 2. Sov till 10 på söndagen, men låg kvar och läste nästan hela dagen. På kvällen åkte vi upp till villan och fick mat.

I går skulle Nicke börjat jobba, men det var ju hockey på natten, så han var hemma med oss. Jag hade bestämt att jag och Maja skulle gå till Öppnis och leka lite. På vägen skulle vi gå förbi BVC och väga/mäta. Tog Maja i pulkan och traskade iväg, men när vi kom till BVC så var det stängt för sjukdom. In på Ica och köpte lunch till Maja. Sen traskade vi vidare mot öppnis. Tog bussen från centrum ner till station. Och sen gick vi till öppnis, men när vi kom dit så var det oxå stängt... SUCK! Så det var bara att gå hem igen. När vi kom in på gården så gick snöret sönder till pulkan oxå. Tur att vi hann hem iaf. Var hemma lagom till lunch. Sen var tanken att Maja skulle sova. Nicke satte sig med henne, men inte somnade hon inte. De gav upp efter 1 timme. Så igår blev det ingen sovstund. Men hon klarade det väldigt bra ändå. Var pigg och glad ända tills strax innan nattningen. Jag satte mig med Maja och gav henne välling. När hon druckit upp så bad hon som vanligt om mer av pappa. Men under tiden han var ut och bland välling och tillbaka hann hon somna. Snabbaste nattningen hittills.

Idag har vi varit en sväng till Willy´s och Karlsson. Hittade lite kläder till Maja på rean. Sen ner till Willys och handla middag. Hem med bussen, åt lunch, nattade Maja, tvättat, torkat och vikt tvätt hela em känns det som. Mamma var över på middag och hjälpte oss sen att lyfta in våra gamla soffor från ballkongen.

I morgon ska vi, om det inte är förkallt (-21 gr just nu), åka pulka med Sarah och Mathilda på fm. Och på em ska vi på julgransplundring i Kungsängen. Ska försöka få med mig kameran i morgon och ta lite bilder.

Nej, dax att sova...
//Jessie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0